Klage
Om du mener du ikke har fått oppfylt pasientrettighetene dine hos oss, eller at du ikke har fått de helse- eller omsorgstjenestene du har krav på, kan du sende oss en skriftlig klage. Pårørende kan også ha klagerett.
Pasient og brukerombudet hjelper pasienter, brukere og pårørende med råd, veiledning og bistand i møte med helsetjenesten. Les mer om deres tjenester her:
Les om dine rettigheter som pasient eller pårørende på helsenorge.no.
For skriftlig kommunikasjon med sykehuset:
Du kan bruke Digipost: Logg deg inn med elektronisk ID på www.digipost.no for å levere klagen elektronisk.
I Digipost:
1 - Velg "Ny melding".
2 - Søk opp Lovisenberg Diakonale Sykehus AS – Dokumentsenteret.
3 - Skriv hva klagen gjelder og last opp eventuelle vedlegg/filer.
Du kan bruke brevpost:
Postadresse:
Lovisenberg Diakonale Sykehus
Postboks 4970 Nydalen
0440 Oslo
Ikke send e-post med personopplysninger:
Vi har ikke lov til å behandle sensitiv informasjon via e-post fordi det ikke regnes som et sikkert medium for slik informasjon. Derfor er det viktig at du ikke sender sensitive personopplysninger slik som personnummer, informasjon om sykdom, pasienthistorikk, betaling for tjenester, kontonummer eller lignende via e-post.