Fellowship til Grande Hansen

Vi gratulerer overlege Aleksander Grande Hansen, Øre-Nese-halsavdelingen ved Kirurgisk klinikk, med tildeling av prestisjetungt fellowship fra Rhinoplasty Society of Europe.

Publisert 15.08.2023
En mann som står på et podium

I skarp konkurranse med kvalifiserte søkere fra hele Europa fikk overlege Aleksander Grande Hansen ved Øre-Nese-halsavdelingen ved kirurgisk klinikk ett av tre «fellowship» program tildelt av Rhinoplasty Society of Europe. Programmet innebærer opplæring praktisk og teoretisk ved ledende ØNH klinikker i Europa.

«Fellowship» ble høytidelig tildelt ved IMRHIS (joint international Meeting of Rhinoplasty Societies) 2023 i Berlin.

Rhinoplasty Society of Europe ble etablert i 2011 etter mønster av tilsvarende organisasjon i USA. Foreningen er etablert som en felles plattform for ØNH leger, kjeve- og plastikkirurger dedikert til plastisk, rekonstruktiv og estetisk nesekirurgi. Foreningen avholder regelmessig kongresser dedikert til nesekirurgi.

- Vi har i lang tid vært opptatt av at pasienter med behov for nesekirurgi skal få et godt behandlingstilbud. "Fellowshipet" innebærer både en anerkjennelse av pasienttilbudet vi har i dag samtidig som det åpner for en ytterligere styrking av vår kompetanse. Vi er veldig stolte over tildelingen, og gratulerer Aleksander så mye, sier klinikksjef Arn Meland i en kommentar.